Zawody sztucznej inteligencji AI
Przedmiotem badań w zakresie sztucznej inteligencji AI są proste systemy uczące się, systemy decyzyjne oraz ich implementacja w tz. systemach wbudowanych. W ramach Grupy Naukowej ETI realizowany jest projekt programu maszyny uczącej się, której zadaniem jest współzawodnictwo z człowiekiem lub inną maszyną. Do tego celu zostało stworzone proste środowisko rywalizacji przypominające jedną z wielu turowych gier strategicznych. Program pola walki jest typową aplikacją klient-serwer.
Zrzut ekranu z programu do symulacji pola walki przedstawiono poniżej

Pliki do pobrania:
Równoległym przedmiotem badań jest implementacja ciekawych algorytmów AI w mocno ograniczonym w zasoby mikrokontrolerze 8-bitowym z rodziny AVR ATMega16 na nieco uproszczonym polu walki.
Zrzut ekranu z programu do symulacji pola walki WAP.exe przedstawiono poniżej

Płytka PCB z mikrokontrolerem ATMega16, z której uruchamiany jest program decyzyjny.

Pliki do pobrania:
WAP_v3.exe - Program symulacji pola walki
AVR_v1.zip - Pliki przykładowego programu i funkcji w AVR Studio
PCB_v1.zip - Schemat, lista części i gerbery PCB płytki sterującej
Logowanie do systemu